A hit hegyeket mozgat. Elnyeri méltatlan büntetését. Aztán méltó jutalmát. Aztán megint méltatlan büntetését. És így tovább, ad astra. Közben meg bőven van mit nézni a Nemzetiben az új igazgató második embléma-rendezésében, a Johanna a máglyán című előadásban.
A Vidnyánszky Attila vezette Nemzeti Színház második premierje, a Johanna a máglyán című oratórium, amelyet az igazgató rendezett. A színház honlapján Pilinszkyt idézik a darabbal kapcsolatban: „Paul Claudel oratóriuma valójában azt a drámát idézi, mely Jeanne d’Arc szentté avatási perekor az egyház szívében lejátszódott. Ez a választás egyszerre jelentette Claudel számára a remekművet és az igazságot.”
Bár nyáron Vidnyánszky Attila nagy bajnak tartotta, „hogy jelenleg Európába egy olyan előadással nem lehet elmenni, hogy 'Édes hazám, szeretlek!', vagy 'Feleségem, hű vagyok hozzád!'”, valamint többször kikelt elődje szerinte provokációra épülő színháza, és a meztelenkedés ellen, ezúttal mintha egy színházi ellencsapást mért volna ugyanazokkal az elemekkel az Alföldi-érára, amivel elődje dolgozott.
Jövő hét kedden színikritikát közlünk a hvg.hu-n a darabról.